Bijkomen in the southern belles - Reisverslag uit Goose Creek, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Bijkomen in the southern belles - Reisverslag uit Goose Creek, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Bijkomen in the southern belles

Blijf op de hoogte en volg Maartje

06 Maart 2017 | Verenigde Staten, Goose Creek

Dag lieve mensen,

Hierbij ons eerste reisverslag van een nu al onvergetelijke reis!
Na een vlucht van 9 uur met klm, aangekomen in Atlanta. Overigens de vlucht ging heel erg goed, we kwamen echt niks te kort tijdens de vlucht. 2 maaltijden en een ijsje en genoeg drinken. Eenmaal op Atlanta AirPort moesten we uitleggen wat we hier kwamen doen en waarom we hier kwamen en wat we van elkaar waren. We are maried... er kwam een beetje een frons op het gezicht van de serieuze douanier maar verder Ok en we konden door. Auto uitzoeken bij de rental cetrale en juh! Uiteraard was de keuze niet moeilijk.. we kiezen voor de zwarte Dodge. Het enige wat ontbreekt aan deze auto is de stem van Kit. Hahah!
Vol automaat is ff wennen maar ik moet zeggen.. bevalt wel!
Wat ons gelijk opvalt zijn de vriendelijke mensen hier. Overal waar je komt zeggen ze... Hey ye'all how you're doin'!!! Verder maakt het ook niet uit wat je antwoord of wat we terug mompelen.

Op naar Savannah! Door het mooie landschap van the southern belles. Fiat panda's kom je hier niet tegen. Alleen maar grote 4 wheel drives en natuurlijk mooie trucks! Auto rijden gaat hier prima. Alles is hier minimaal 2 baans. We gaan gelijk ff naar de walmart om wat drinken en eten te halen. Kaufland is er niks tegen! Ook nog ff wat eten maar waar?! Maak jullie niet ongerust... je kunt hier echt overal eten!!! Om de 100 meter ligt wel een tacobell, macdonalds, burger king en meer. Maarja niet gezond allemaal en al zeker niet voor de darmpjes van Maaike. Dus moeders als we thuis komen... iets gezonds en vers aub! Alles proeft hier ook een beetje kunstmatig... we zijn echt heel erg verwend in EU. Die nacht lekker geslapen in baymont inn. En de dag erna met de gratis shuttle naar downtown Savannah. Je waant je hier niet echt in Amerika moet ik zeggen. Je zou je zo kunnen wanen in de straten van Havana met palmbomen en de eiken met het Spaanse mos. Het is echt een super relaxte stad. We slenteren heerlijk tussen de straatjes door, lopen door de vele parkjes met hun oorlogshelden en nemen de tijd voor een heerlijk drankje lekker in de zon. We komen helemaal tot rust hier! Een stadscentrum is niet te vergelijken met NL. Hier doen de mensen inkopen in malls die langs de weg liggen. In de centrum heb je leuke speciaalzaakjes waar ze veel specialiteiten verkopen zoals pecan caramel rotsjes... mmm heerlijk! Maar we weerstaan de verleiden om te kopen. Zijn overigens ook heel duur. Amerikanen geven echt makkelijk geld uit. 10 dollar voor een zakje cookies is niks. 'S avonds lekker nog genoten van de aangeme temperatuur onder het genot van een biertje en natuurlijk chickenwings. Nu lekker terug naar het hotel met de shuttle want we merken wel dat we last hebben van het tijdsverschil. Morgen op naar charleston...

ff snel ontbijten in de auto met een koffie van macdonalds en we gaan op weg. Al snel kwamen we erachter dat we verkeerd zijn gereden. MAAR ieder nadeel heb z'n voordeel.... we komen de tanger outlet tegen. Ons hart begint sneller te kloppen... Adidas, new balance, la creuset, Michael kors. De eerste 2 paar schoenen zijn een feit. 2 paar Adidas schoenen voor €95. Helaas is la creuset een stuk duurder echter kitchen aid de helft goedkoper.. Maarja is zo lastig meenemen in het koffer. Haha!
Met een goede deal van de schoenen rijden we op de goede weg naar charleston, eerst nog ff langs hunting state island waar we nog lekker in het zonnetje hebben gezeten op een strandje. Wat is het leven toch goed!

We zijn op de bonnefooi naar charleston gereden om hier nog een hotel te scoren. Best duur hier in de omgeving.. dus dan maar een motel, ja zo'n motel uit de films, alles begane grond en je auto voor de deur parkeren. Eerst kamer checken... ziet er allemaal proper uit. Hier in de buurt naar tacobell gegaan want achja weer een hamburger... en omdat het kan nog ff naar de supermarkt op zondag om 20:00. Maartje had zin in een pilske, gaat nog niet zo makkelijk hier want de scanner herkende het rijbewijs niet. Compliment voor Maartje! Je moet hier 21 zijn... Whahahah!

Morgen gaan we fris en fruitig charleston verkennen!

We houden jullie op de hoogte. Have a good evening and thank you for reading! Byeeee!

• 06 Maart 2017 - 13:39

Sonja En Wilfred:

Geweldig!! Al een goed begin. Geniet maar van deze heerlijke trip.

• 06 Maart 2017 - 20:21

Chantal:

O Dames!!
    Ik geniet met jullie mee!!!
    Heerlijk!!
    En ja, de VS is een hele ervaring!!
    Veel plezier en wacht jullie volgend verslag af!!!
    X x x x

• 06 Maart 2017 - 21:01

Manon:

Hoi maaike en maartje,
    Wat leuk jullie te volgen!! En wat een leuk verslag. Je krijgt zin om op vakantie te gaan

• 06 Maart 2017 - 21:32

De Krefkes:

Hey leevekes,
    Wat leuk om jullie volgen, wat een leuk verhaal, het lijkt wel of jullie al heel lang daar zijn

• 07 Maart 2017 - 21:38

Ellen:

Hi Y'AAAAAALLLL, haha heerlijk om te lezen, memories! Geniet van jullie prachtige reis door 1 van de mooiste en meest bijzondere plekken van de VS! X Ellen ps de serie Nashville op Netflix checken, krijg je nog meer dat Southern country feeling van ;)

• 08 Maart 2017 - 17:26

Team FA:

Wow! Klinkt geweldig, nog heel veel plezier in awesome USA. Gr. Team FA

• 09 Maart 2017 - 19:11

Liesbeth En Co:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Als je toch een extra koffer meeneemt, doe mij een kitchenaid juicer haha