Charleston and the smokies - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Charleston and the smokies - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Charleston and the smokies

Blijf op de hoogte en volg Maartje

11 Maart 2017 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Hier zijn we weer!
Afgelopen dinsdag hebben we charleston bezocht. Het is te vergelijken met Savannah maar in charleston is het allemaal wat groter, meer touristisch en meer luxe. Je kunt zien dat dit vroeger een heel florerende havenstad was. Helaas wel een met een heel donker verleden... de slavernij. We hebben een beetje het gevoel dat het slaven verleden een beetje wordt weg gedrukt. Zowel in Savannah als in charleston. Toch willen we graag meer weten over dit onderwerp en bezoeken het old slave mart museum. Een huis waar werkelijk nog geen 150 jaar geleden nog mensen werden verkocht! Onwerkelijk en met enige schaamte voor de bijdrage van Nederland aan de slavernij slenteren we verder door de straten van charleston. Overal mooie gebouwen in verschillende kleuren en diverse winkeltjes. Natuurlijk hier ook geen gebrek aan goede restaurantjes. We laten ons verleiden door een vriendelijke man om naar binnen te stappen bij een bbq restaurant. Kwam natuurlijk niet alleen door die man... kwam echt een heerlijke geur over en we hadden trek. En het was OVERheerlijk!!! Pulled pork voor Maartje en natuurlijk de chickenwings voor Maaike. We houden het voor gezien in charleston en bezoeken nog de Angel oak. Een hele oude eik van 400 jaar waarvan de takken zeker wel een bereik hebben van 20 meter. Erg indrukwekkend.
De volgende dag gingen we magnolia plantation bezoeken. Met mooie tuinen en vroeger een rijstplantage. We nemen eerst de nature tour. Met een treintje door de plantage. We spotten zelf nog een aantal alligators die nog bijkomen van hun winterslaap. Daarna de slavery to freedom tour. met gids uiteraard! Hij verkondigde dat het hier wel allemaal erg meeviel en dat de slaven maar 8 uur per dag hoefde te werken en als hun taken klaar waren, ze de dag erna vrij konden nemen. Nadat hij zijn praatje had gedaan zei hij 'all righty then, let's visit the cabins!' We kunnen gelukkig zelf alle slavenhuizen bezoeken en hoeven niet achter de groep aan te slenteren. De cabins zijn in goede staat hersteld en erg indrukwekkend om te zien.
Op naar de great smokie mountains! Naarmate we noordelijker komen wordt het kouder en donkere wolken verschijnen. Maar we laten ons niet tegenhouden door wat regen! Eerst nog een overnachting in Asheville en de dag daarna door naar Pigeon Forge. Eerst nog ff een tangeroutlet meepikken! Natuurlijk blijft nog wat bij tommy hillfiger aan onze handen plakken. We zijn vrouwen hè! Je merkt goed dat het accent hier veranderd naar hillbilly. Is wel grappig om te horen. Ze zijn hier ook een stuk religieuzer, bijna alle radiozender zijn religieus getint of je hoort wel wel een liedje voorbij komen met Jesus is my savior. En dit op zijn hillbillies. Haha! Pigeon forge is een en al neon licht. Met kermis attracties included. Prima om vanuit hier de smokies te verkennen.
We gaan raften! We zijn uiteraard wel een beetje zenuwachtig maar wat is dit gaaf!!! Onze gids Chad leidt alles in goede banen en alles gaat op zijn Amerikaans. In de bus op de heenweg wordt een peptalk gehouden en al die gekke Amerikanen beginnen natuurlijk te juichen en te joelen. Wij kijken een beetje droog en een flauwe 'wow' komt er nog wel uit. Shit ze hebben gezien dat wij niet juichen. Als een boer met kiespijn lachen we het weg. Vind je het gek. We hebben een fel blauw regenpak aan, met een rood helmpje en een peddel in onze hand. Geloof me... het was lachwekkend! Al met al hebben we echt een super tour gehad!! We zouden het zo weer doen. Na de tocht besluiten we lekker ergen te gaan picknicken in het zonnetje..
Vandaag hebben we het ons zelf gegund om een uurtje langer te blijven liggen. Het heeft flink geonweerd vannacht en geregend maar later op de ochtend begint het op te klaren en het zonnetje breekt door. Vandaag gaan we Touren door het mooie landschap en maken een mooie wandeling in cades cove. Onderweg komen we nog wilde kalkoenen tegen. Galagagagaga....
Met een frisse neus hebben we trek gekregen maar we hebben geen zin in hamburger of anders Amerikaans eten. We hebben vanavond Thais gegeten en het was echt superheerlijk!!! Raar hoe je kunt hunkeren naar gezond voedsel Hahah!
All righty then... dit was het weer. Morgen op naar Nashville! See y'all!!!

• 11 Maart 2017 - 22:06

Manon Koch:

Foto,foto,foto van dat tegenpark met rode helm