The big ease - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu The big ease - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

The big ease

Blijf op de hoogte en volg Maartje

25 Maart 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Zoals beloofd een update over red's waar we de vorige keer naartoe gingen in clarksdale. Het is allemaal niet gelogen deze plaats was the real thing! De ster van vanavond was de 85 jarige muzikant Leo bud welsch. Ook al ging het af en toe wat stroef het was de echte blues!! Met deze geweldige avond sluiten we onze tijd af in clarksdale..

Op naar New Orleans ook wel de big ease genoemd. Tijdens de rit naar het zuiden stijgt het kwik naar 31 graden en zien we wederom de natuur veranderen naar meer groen en het platte landschap wordt weer verruild voor een wat heuvelachtiger landschap. Toen we we aankwamen in Nola bleek dat ons hotel werd gerenoveerd, hierdoor kwamen we terecht in het Hyatt regency hotel... zeker een upgrade! In dit hotel heb je alles.. roltrappen, Starbucks noem maar op. Na een lange rit zijn we blij dat we zijn aangekomen en we besluiten op de kamer te chillen.
Omdat Nola goed te doen is te voet besluiten we naar French Quater te gaan. Wat natuurlijk typisch is in Nola zijn de gebouwen met de befaamde balkons. Het ene gebouw is nog mooier dan het andere. Overal zie je kralen kettingen hangen want hier is het altijd feest. We besluiten te lunchen in een typische Amerikaanse diningbar of zoiets, moeilijk te omschrijven maar het was in ieder geval goed. Nola is ook wel de stad van de Po'boys de befaamde sandwich. Natuurijk ontbreekt deze hier niet op het menu. Rustig aan slenteren we door het zonnige Nola en genieten van de omgeving en de sfeer. Op iedere hoek zit wel een groepje muzikanten dixie te spelen. En wat een geweldige muzikanten!! Weer een groot verschil met vorige steden, de blues is verruild voor dixie en jazz. Voor ons natuurlijk interessant want hier vind je meer blaasmuziekanten. Uiteraard nemen we in de avond nog een drankje op een zwoel terras en wederom met goede muziek.
Graag zouden we nog een excursie willen doen maar die zijn hier allemaal vrij prijzen dus besluiten we toch om deze te laten voor wat ze zijn.
Er is genoeg hier te zien in de stad dus besluiten we om nog meer van de stad te verkennen. Wat ook een must do is in Nola is een kerkhof bezoeken waar alle graven boven de grond in graftombes zijn. Ook wetende dat de meeste personen die hier liggen op jonge leeftijd zijn overleden voornamelijk aan malaria. Echter tot onze verbazing ben je hier verplicht om een guided tour te doen a la 20 dollar pp, nou.....dat was een beetje een dooddoener haha! 40 dollar voor een kerkhof gaat te ver. Er zijn nog meer kerkhoven in de buitenwijk die we nog een keer aandoen. Wederom vandaag weer rustig aan gedaan en mag de beignet niet ontbreken. Bij het beroemde café du monde nemen we er een paar, toch weer even iets anders dan we verwacht hadden, het komt in de buurt van een oliebol met net iets teveel poedersuiker maar toch wel erg lekker.
Een andere must do is om een basketbalwedstrijd bij te wonen. We wisten niet goed wat we konden verwachten maar het overtrof onze verwachtingen. Amerikaanser kun je het niet krijgen! Cheerleaders met mascotte, een high skool marching band a la 200 man, hotdog en nacho's! Wat een gekke huis!

Onze reis in amerika zit er alweer bijna op. Wat een ervaringen hebben we opgedaan afgelopen 3 weken.... het is nu tijd om nog even na te genieten op Aruba!!!!!!

• 25 Maart 2017 - 10:22

Sonja En Wilfred:

Wowww, alweer, nog steeds Geweldig! Geniet nog heerlijk van en op Aruba! Alvast een goede terugreis.

• 25 Maart 2017 - 18:04

Lisette:

Dushi Aruba, One Happy Island

• 28 Maart 2017 - 08:56

Noella:

Hey Maartje (en Maaike natuurlijk)!!

Wat leuk om te lezen allemaal. Wat een reis! Geniet er nog lekker van op Aruba. Heerlijk relaxen en jaloersmakend bruin worden ;)