Hello Bangkok! - Reisverslag uit Khlong Toei, Thailand van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Hello Bangkok! - Reisverslag uit Khlong Toei, Thailand van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Hello Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

01 Januari 1970 | Thailand, Khlong Toei

Hello Bangkok!
Wat een wereldstad!!! De reis naar bangkok is goed verlopen. Weinig vertraging maar toch best vermoeiend. Gelukkig kunnen we ons hotel Retro39 gelijk vinden. Ja...met de skytrain. Wat ons gelijk al opvalt is het gestructureerde hier. Op het perron van de skytrain staat een soort militair achtige beveiliging die ervoor zorgt dat iedereen netjes in de rij gaat staan om in te stappen. Eerst alle mensen eruit... Fluitje en daar gaan we!
Aangekomen bij het hotel krijgen we kamer six-hundel-toe.... En aan het bed van die mooie gordijntjes. Alle spullen neergelegd en lekker wat eten en natuurlijk een Changbeer in het cafe beneden.
De dag erna wederom in het cafe een lekker ontbijtje gehad met natuurlijk rijst. Op naar het Grand Place, omslagdoek mee want we moeten natuurlijk onze benen bedekken. Maartje is maar eens op haar nummer gezet tijdens het verlaten van het skystrainstation. We hadden blijkbaar een verkeerd kaartje. Toen we uit wilde checken via de poortjes van het station gingen deze niet open. Natuurlijk duwt Maartje deze gewoon open en loopt door. 'No Madame!!! Not good ticket, pay more!!' Ok... €0,10 meer betaald en natuurlijk met het nieuwe kaartje opnieuw door de poortjes. Het moet natuurlijk wel volgens de regels...
Ook een foto maken van de Emerald Boedha in het grand palace is ons niet gelukt. Het klikje op de camera verraad ons. En ja hoor, we moeten ze wissen. Heel vreemd want buiten de tempel heb je goed zicht op de boedha en hebben we de boedha toch nog vereeuwigd voor eigen gebruik.
Ook hebben we nog ff de liggende Boedha meegepakt. Een immens grote liggende Boedha van wel 40 meter lang. Op naar de volgende toeristische attractie. De chatuchak weekendmarket en jawel met de tuktuk...gevaar voor eigen leven en de videobeelden volgen nog...
Op deze markt zie je echt alles. Van Michael Kors tassen tot levende puppies die een beetje versuft van de hitte liggen. Op de markt hebben we natuurlijk wat gegeten tussen de Thai. Obers die schreeuwend met elkaar communiceren maar volgens ons doen ze het erom. Als toetje kokosijs uit een kokosnoot en voor Maaike een banaan met natuurlijk chocola én discodip!! En ik wil het nog even vermelden maar we hebben dus een hondje gezien met neon groene schoentjes aan! Iets voor Juul??? Iedere dag regent het hier rond 6 uur dus we pakken lekker de metro naar het hotel want we moeten morgen vroeg op. We gaan namelijk fietsen met Co van Kessel!!!

• 03 November 2014 - 18:27

De Krefkes:

hallo ladies, wat leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Zoals ik al op FB had gezet door jullie foto's en verhalen komt bij ons onze reis van Thailand weer helemaal op het netvlies. Geweldig

• 03 November 2014 - 22:12

M&M's:

Hey dames,

Wat leuk om dit te lezen, dat lijkt me idd wel dat het daar heel gestructureerd te werk moet gaan met zoveel mensen! En het kon natuurlijk niet anders dan dat Maartje alweer iets doet wat niet mag, hahaha! Je bent niet in Parijs, waar dat kan!!! Wat leuk in zo'n tuk tuk, wat zullen jullie gelachen hebben, ik zie jullie al helemaal voor me, ik zit gewoon te lachen hier achter de pc! Gegarandeerd dat er veel is om te zien!! We kijken uit naar jullie foto's en verslagen! Heel leuk om dit alles op deze manier te volgen!
    Let goed op elkaar en geniet er maar van! Tot snel

Groetjes uit Ittere

• 03 November 2014 - 22:31

Mari En Marlies:

Hallo meisjes

Nu we dit schrijven liggen jullie lekker te slapen ( nemen wij aan ) het zijn allemaal leuke berichten wat we doorkrijgen en vinden het knap van jullie twee dat allemaal te ondernemen.
    Zeker die laatste foto met op de achtergrond die prachtige stad heel erg mooi.
    We hopen dat jullie nog veel prachtige dingen gaan zien en geniet samen van alles.

Veel groetjes van ons en een poot van juulke.

• 04 November 2014 - 12:09

Harm:

Hey Maartje en Maaike,

Wat leuk om jullie verslag te lezen. En knap dat jullie zelfs een tijdreis hebben gemaakt naar 1 januari 1970 ;-) haha. Ik wens jullie in ieder geval nog een voorspoedige reis en kijk al uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes en veel liefs uit een koud Nederland,
    Harm

• 04 November 2014 - 22:27

Mari Marlies :

Hoi Dames al weer een dag voorbij, hoe was vandaag de vlucht alles goed verlopen gelukkig niet zo lang en de kronkelweg zonder veel maagklachte!!!!!!! Of was dat niet vandaag.Ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen.Was noch wat aan het naaien maar nu is alles klaar heel mooi geworden stuur wel een foto.nu ga ik met Juul uit Pap is naar het koor . De Groetjes en dikke poen