Goodbye Bangkok! Hello Luang paprachtig!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Goodbye Bangkok! Hello Luang paprachtig!!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Goodbye Bangkok! Hello Luang paprachtig!!!

Blijf op de hoogte en volg Maartje

07 November 2014 | Laos, Luang Prabang

Eindelijk is het dan zover!! Fietsen door Bangkok met Co van Kessel! Om 7uur stonden we paraat. Eerst gaan we door Chinatown, wat een bedrijvigheid! Manoeuvreren door smalle straatjes waar de locals hun ochtendrituelen houden, eten klaarmaken, spullen sjouwen enz. Alles staat zo dicht op elkaar dat Maartje bang was om tussen de varkenshoofden en inheemse specerijen te vallen.het aroma komt je hier tegemoet, je kunt je voorstellen dat dit om 7 uur in de ochtend kokhalsneigingen geeft. Na de hectiek van chinatown te hebben overleefd bezoeken we een tempel,maken rit met longtailboat en fietsen door de jungle. Je voelt je net Indiana Jones op de fiets zonder lasso. Kortom fantastische indruk van Bangkok! Later die avond doen we een drankje in een skybar op de 33ste verdieping wat een fenomenaal uitzicht geeft over de skyline van Bangkok. Een mooie afsluiting van deel 1 BKK. Op naar Luang Prabang met het vliegtuig. Dit keer geen luxe maar een propellor vliegtuig 'net als in de film'. We naderen LP en het gebied wordt steeds bergachtiger. Op het vliegveld (midden tussen de bergen) valt regelmatig het licht uit, maar dat schijnt hier normaal te zijn want er wordt gewoon doorgewerkt. Wat is dit een verademing tov Bangkok!!! We geven de taxichauffeur het visitekaartje dat we van Ellen hebben gekregen en zegt: villa melly 1? Het blijkt dat ze hier de 'r' niet uitspreken! Aangekomen in het donker op de kamer ineens een gil.... Maaike heeft een spin gespot!! Altijd schrikken zo'n eerste ervaring met een dier groter en sneller dan gewend vanuit thuis. Op aanraden van de manager van het guesthouse gaan we wat eten in Lao Lao een soort jungle restaurant lijkende op een Indiana Jones restaurant in Disney, maar dan echter! De nightmarket ligt in de buurt veel handgemaakte producten in mooie kleuren! Hier gaan we zeker nog wat kopen!! Morgen deze stad in het daglicht bewonderen!!! Bij terugkomst in het guesthouse onze eerste ervaring met het ophangen van de klamboe!!!

• 06 November 2014 - 17:21

Pap En Mam:

Beste reizigers

Zijn jullie nog niet vermoeid van al die indrukken, iedere dag weer opnieuw waar alles anders is en niet te vergelijken met hier in ons kleine landje zeker wat het fietsen betreft in die hectiek.
    maar wat ik dan niet begrijp is dat je schrikt van een spin in dat land.
    Beste dames geniet van alles en zorg dat je alles meegemaakt hebt.

Gr van Mam en Pap en van Beau en Quinn

• 07 November 2014 - 17:18

M&M's:

Hey dames,

Geweldig, die foto's en verhalen! Dit land heeft mij nooit getrokken, maar als ik het allemaal hoor en zie op foto's wordt ik toch steeds meer en meer nieuwsgieriger! Maar goed aan die nieuwsgierigheid komt meteen een eind als je het over spinnen gaat hebben en dan in combinatie met "groter dan hier"!!!! Dan geniet ik wel van de verhalen en foto's, hahahaha!!!
    Geniet maar dames, we kijken uit naar de volgende verhalen!

XXX oet Ittere