Relaxing Pai - Reisverslag uit Ban Chao Mo, Thailand van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Relaxing Pai - Reisverslag uit Ban Chao Mo, Thailand van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Relaxing Pai

Blijf op de hoogte en volg Maartje

14 November 2014 | Thailand, Ban Chao Mo

In luang prabang worden we opgehaald om naar de slow boat te gaan. Een reis van 2 dagen met als eindbestemming chiang Kong! het was een lange zit in een soort van autostoelen uit het jaar 0 maar goed te doen.. De reis duurde 2 keer 8 uur met een overnachting in pak beng. wat de reis zo de moeite waard maakt is het mooie uitzicht op bergen, de locals die ook op de boot zitten en echt vanalles vervoeren van matrassen tot duiven in een kooi en de rust. Onderweg stoppen we een aantal keer op de meest onmogelijke plekken om de locals van de boot te laten met hun spullen en letterlijk het hele dorp (bestaande uit 10 bamboe huisjes en een koe) komt dan helpen. aangekomen in chiang Kong hebben we gegeten bij een super lekkere Mexicaan (weer eens wat anders) die tevens lekker ontbijt en lunchpakket bereid. Door naar chiang mai met een mini van. Je merkt heel goed dat dit een grote stad is.. wat een drukke en hectische stad!!Blij dat we hier maar 1 nacht blijven. De reis naar pai staat bekend om zijn 762 bochten!! gewapend met een accapuntuurbandje tegen reizigers ziekte gaan we het avontuur aan!! wat een mooie rit en zonder ziek te worden komen we aan in Pai!! Voor een slaapplek hadden we en bungalow aan de rivier in gedachte en na een half uurtje zoeken ook gevonden!!! Wat een relaxe sfeer hangt hier!!! Echt een beetje hippie style!! Voor 2 dagen een scooter gehuurd en de omgeving gaan verkennen! zonder ongelukken dit keer!! wat watervallen (niet zo mooi als in Laos misschien zijn we te verwend?) Hot springs, uitzichtpunten gezien!! en we hebben de zonsondergang gezien in de bergen, wederom een super lekkere massage gehad. dit gaan we nog een keer laten doen! Nu we dit verslag aan het schrijven zijn, zitten we heerlijk uit te buiken met een mojito na een intense kookworkshop! ieder 6 gerechten. goed opletten dus want dit gaan we natuurlijk thuis ook proberen. jullie zijn bij deze dus uitgenodigd voor een avondje Thais in Heer! Morgen gaan we helaas weg uit dit hippiedorp in de bergen. op naar de flora en fauna in khao sok!!!

• 14 November 2014 - 15:51

De Krefkes:

Dames, dames, dames,

Wat zijn wij jaloers op jullie. Jullie stralen helemaal als jullie zijn aan het vertellen over jullie prachtige vakantie. Heerlijk geniet ervan........Hier is het koud en kil, hebben de verwarming aan. Laat het bij jullie nog maar even lekker warm en puf nog maar eens een paar keer. pffff wat is het warm :-)

Groetjes XXX