Luang prabachtig toch... - Reisverslag uit Ban Nongkham, Laos van Maartje Colen - WaarBenJij.nu Luang prabachtig toch... - Reisverslag uit Ban Nongkham, Laos van Maartje Colen - WaarBenJij.nu

Luang prabachtig toch...

Blijf op de hoogte en volg Maartje

10 November 2014 | Laos, Ban Nongkham

Wat is Luang Prabang prachtig!!! De eerste dag natuurlijk lekker op z'n Frans ontbeten tegenover een mooie tempel want dat kan in LP, het is namelijk een Franse kolonie geweest en de Franse invloed kun je goed merken in het eten en de gebouwen. weer hebben de stad verkent met de fiets. Verschillende tempels bezocht, lekker op het terras gezeten maar vooral genieten van de rust en het mooie uitzicht. We hebben in ook een offer gebracht in een tempel en dat was toch wel heel bijzonder om dit te doen. 's avond lekker gegeten op de night market voor maarliefst15000 kip!!! klinkt veel maar het is maar ?1,50. je loopt hier dan ook met een dikke portefeuille rond. geen munten alleen maar briefjes. De dag erna vroeg op voor het monniken ritueel, de phu si berg beklommen, een scooter gehuurd en wat gebeurd na 10 meter ligt maaike op de grond!! Gelukkig maar een paar schrammetjes... maar vanuit verschillende kanten komen mensen gerent om ons te helpen!! Dat is wel typisch Laos. Op weg naar de kuang si waterval komen we door verschillende dorpen waar je nog goed moet opletten voor vliegende kippen, buffels en geiten. kinderen die naar school lopen zwaaien naar ons met een vrolijk gezicht. Dit is zo leuk! via een rit door de bergen en langs de rijstvelden komen we aan bij de waterval waar we een verfrissende duik nemen in het turqoise water. Ook dit plaatje is wederom adembenemend. laatste dag gaan we de olifanten tour doen. De mahout experience. op tijd worden we opgehaald en na een bumpy ride komen we aan in het olifanten kamp. deel 1 Hoe bestijg ik een olifant? nou we kunnen jullie nu zeggen dat is niet zo makkelijk als het er uit ziet. De olifanten geeft je als het ware een 'pootje' daar zet je je voet op en in 1 vloeiende beweging ga je omhoog en zit je in de nek. Maartje had 'nogal' moeite met deze vloeiende beweging en het zag nogal hylarisch uit. Maar we did it!!! deel 2 was een ritje in op de olifant veilig op een bankje, een bezoek aan de baby olifant en toen badderen met de olifanten. We hadden alleen 1 probleem. geen 2e set kleding en geen mogelijkheid om je om te kleden. ok! dan maar helemaal nat!!! en dat was het zeker waard. wat is het cool om een olifant midden in de rivier de wassen bovenop de olifant zelf! Wat een ervaring!! Nu lekker opdrogen en nog en bezoek aan een waterval. voldaan en moe komen we terug bij villa 'melly' waar we alweer moeten inpakken voor onze reis naar pai.

• 13 November 2014 - 16:09

Harm:

Als ik jullie verhalen zo lees word ik toch wel erg jaloers!
    Stiekem lijkt het mij ook een fantastische ervaring!
    Ik zou zeggen: geniet er maar met volle teugen van!
    Ik kijk nu al uit naar alle geweldige foto's :-)

Liefs uit een herfstachtig Nederland,
    Harm